De reis naar Rurrenabaque - Reisverslag uit Rurrenabaque, Bolivia van Celine Demey - WaarBenJij.nu De reis naar Rurrenabaque - Reisverslag uit Rurrenabaque, Bolivia van Celine Demey - WaarBenJij.nu

De reis naar Rurrenabaque

Door: Celine

Blijf op de hoogte en volg Celine

20 Augustus 2017 | Bolivia, Rurrenabaque

Hola a todos!
De reis zit erop, na 30 uur reizen met niet minder dan 4 vliegtuigen zijn we gearriveerd. Het 1e avontuur beleefden we in de parkeergarage in zaventem, toen Gijs vergat om eerst zijn hoofd uit de auto te halen vooraleer de deur toe te slaan en zichzelf bijna een gabbe bezorgde

• 20 Augustus 2017 - 23:49

Erica :

Hi Gijs, Celine, Auke & Sam, wat heerlijk dat jullie gearriveerd zijn. Laat jullie avontuur beginnen! Succes x

• 21 Augustus 2017 - 13:23

Leen Vervaeke:

dank je wel voor het nieuws.
    Bekijk de wereld met verwondering en openheid, maar dat zal wel, jullie kennende.
    Geniet van al het nieuwe en zorg goed voor mekaar :-) .
    Het wordt SUPER !

• 21 Augustus 2017 - 21:47

Ine Van De Wiel:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Wensen jullie een mooie tijd in dat verre land.
    Pas goed op jezelf en die schattige kindjes van jullie.
    Succes, en de groeten van Jan en Ine.

• 24 Augustus 2017 - 08:29

Corine Van Gorp:

Hoe gaat het daar in Bolivia, zitten jullie nog in het stadje of zijn jullie al de jungle ingetrokken?
    Hebben Auke en Sam het ook naar hun zin en kunnen ze hun spaanse woordjes al oefenen?
    Dikke knuffel aan jullie alle vier

Verslag uit: Bolivia, Rurrenabaque

Eventjes ontsnappen...

Op zaterdag 19 augustus vertrekken we, met het gezinnetje, om eventjes te ontsnappen uit de drukke Westerse wereld zoals we die allemaal kennen. Een reis van 30 uur staat voor de boeg, via 4 vliegtuigen, vanuit Zaventem tot in Rurrenabaque, Bolivia. Daar start ons eerste project, bij Madidi Travel, een lokaal agentschap dat trips naar de jungle organiseert en begeleidt. Het is de bedoeling dat we eerst een week opleiding krijgen in het stadje Rurrenabaque, vooraleer we met een bootje de jungle intrekken. Daar plannen we een maand te werken. Voor Céline omvatten de taken het begeleiden van daguitstappen in de jungle, en werken in de bar van de Eco-Lodge, waar de toeristen verblijven in hartje jungle. Gijs werkt mee aan het natuurbehoud in de jungle, en krijgt als taak om de jungle rondom de lodge te onderhouden, wandelpaden aan te leggen, bomen en planten te markeren, en de moestuin onderhouden. Eind september trekken we verder richting Caraz, Peru, waar we gedurende 1 maand in een kleine hostel in het hooggebergte zullen werken. Onze taken zijn voornamelijk toerisme: ontvangen van gasten en werken in de keuken en bar van de hostel.
Waarom we dit doen, krijgen we soms te horen. Voor mij is het een ontsnapping, even op een andere manier gaan leven. Ik ervaar onze wereld soms als een wereld van technologie, vooruitgang, verspilling, haast en consumptie en hierin voel ik me niet altijd thuis. Ik sta aan de zijlijn, ik sta erbij en kijk ernaar. Tegelijkertijd doe ik er ook aan mee, en geniet ik van het gemak van ons bestaan, de luxe, de eenvoud, de voorspelbaarheid. De wereld zoals wij hem kennen is ook mijn wereld, is ook mijn thuis, maar toch voel ik soms de behoefte om even te ontsnappen.
We zijn klaar voor ons avontuur, laat het eerste vliegtuig maar komen.
Tot binnenkort!
Céline